ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΚΥΛΟ ΦΥΛΑΞΗΣ. (2η ενότητα) ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΚΥΛΟΥ, ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ ΩΣ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

                 



                     Πολλές φορές στο παρελθόν έχουμε γράψει ότι δεν κάνουν όλα τα σκυλιά των φυλών φύλαξης για φύλακες. Το ποσοστό είναι τόσο μικρό που θα σας κάνει εντύπωση. Μόλις το 25 - 30% θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε εκπαίδευση καθηκόντων φύλαξης.
                    Το ποσοστό αυτό μικραίνει ακόμα περισσότερο όταν τα κουταβάκια αγοράζονται από εφημερίδες, αυλές, κήπους κλπ με την διαβεβαίωση του πωλητή ότι θα τρώνε τα σίδερα. Λες και είναι σε θέση να γνωρίζουν τι θα κάνει το κουτάβι τους 18 μήνες αργότερα με "ασφαλές" κριτήριο ότι ο "μπαμπάς"...σκότωνε!
                  Αυτά τα παραμύθια που σερβίρουν κάποιοι, για τους ιδιοκτήτες κοστίζουν πολλά λεφτά σε βάθος 18 - 20 μηνών και το χειρότερο είναι να ανακαλύψεις τότε ότι ο σκύλος φοβάται και τον ίσκιο του!
                Η επιλογή κουταβιού που θα βγάλει φύλαξη στο μέλλον είναι αποκλειστική ευθύνη πραγματικού εκτροφέα φυλής και εξειδικευμένου εκπαιδευτή. 
                Ο φίλος που πάντα είχε σκύλο ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ να σας διαλέξει κουτάβι αλλά το....μάρμαρο θα το πληρώσετε εσείς!
                Υπάρχουν ειδικά επιστημονικά τεστ χαρακτήρα και για κουτάβια που μπορούν να "προδώσουν" τον χαρακτήρα τους αλλά δεν διδάσκονται σε καμία....καφετέρια. Μπορεί να ακούγομαι αυστηρός αλλά σκεφτείτε ότι αυτό το κουτάβι θα είναι ο φίλος σας για πολλά χρόνια, θα αποτελεί μέρος της ασφάλεια σας και ότι τα χρήματα πλέον είναι...πολύ ακριβά!!
                 Στα τόσα χρόνια έχω άπειρες ιστορίες με κουτάβια που αγοράστηκαν με τέτοιους τρόπους και λίγο αργότερα εμφάνισαν τύφο, δυσπλασία κ.α και φυσικά δεν φύλαξαν ποτέ!
                 Θυμηθείτε: το ακριβό είναι φτηνό γιατί το πληρώνεις ΜΙΑ ΦΟΡΑ.
                 Τι είναι όμως αυτό που κάνει έναν σκύλο φύλακα;
                 Είναι το ότι γεννήθηκε ηγετική φυσιογνωμία και ως τέτοια έχει την υποχρέωση να προστατέψει την αγέλη του και τον ζωτικό του χώρο. Επίσης έχει μία "προίκα" ικανοτήτων που τον καθιστούν αξιόμαχο και ικανό για αυτή την δουλειά.
                 Πχ αντίληψη του χώρου. Αν αφαιρέσετε μία γλάστρα από τον κήπο σας χωρίς ο σκύλος να βλέπει μόλις αυτός  πάει στον χώρο θα εντοπίσει το κενό και θα μυρίζει και ίσως ουρήσει, κάποιος άλλος σκύλος μπορεί να του πάρει μέρες ή να μην το καταλάβει ποτέ.
               Στον δρόμο αν ακολουθείτε την ίδια διαδρομή πόσες φορές ο σκύλος σας έδειξε ενδιαφέρον για κάτι καινούργιο ή κάτι που λείπει; Μην νομίζετε ότι το κάνουν όοολα τα σκυλιά. 
               Κάποιες τέτοιες ιδιαίτερες ικανότητες πρέπει να διαθέτει ο σκύλος που θα επιλέξετε να στηρίξετε την ασφάλεια σας και όχι πόσο "τούμπανο" είναι. Πολλά "τούμπανα" έχουν εκτεθεί ανεπανόρθωτα σε πραγματικά περιστατικά ή όταν μπήκαν για εκπαίδευση....έψαχναν να φύγουν.
               Ως την ηλικία των 16-18 μηνών που θα ξεκινήσουν εκπαίδευση φύλαξης αυτοί οι σκύλοι, οι ιδιοκτήτες πρέπει να φροντίσουν ένα πολύ σημαντικό θέμα. Λέγεται κοινωνικοποίηση και αντίθετα με ότι λέγεται πως  δηλ πρέπει να δένονται, να μην βλέπουν άνθρωπο κλπ εγώ σας λέω ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ!
                 Αυτό αυξάνει την κριτική ικανότητα του σκύλου, δημιουργεί ατσάλινο νευρικό σύστημα , δεν έχει εκρήξεις και δεν δίνει ψευδοσυναγερμούς.
                 Δουλεύοντας τον χαρακτήρα του προς αυτή την κατεύθυνση θα έχετε πραγματικό σκύλο φύλακα και όχι ένα αγρίμι που διψά για αίμα με πιθανότητα να στραφεί και εναντίον σας και τελικά να μην μπορείτε ούτε βόλτα να τον πάτε.
                 Τα έχω ζήσει όλα αυτά.
                  Βασική υπακοή. Δυστυχώς είναι κάποιοι που από τον εκπαιδευτή θέλουν μόνο τα καθήκοντα φύλαξης γιατί την βασική υπακοή την έκαναν μόνοι τους. Πολύ παρακινδυνευμένη ενέργεια και δεν θα συμφωνήσει κανένας εξειδικευμένος εκπαιδευτής. Ο λόγος είναι απλός.
                 Στους σκύλους φύλαξης το δύσκολο είναι να τους "σταματήσεις", να τους πειθαρχήσεις, κάτι που πολύ δύσκολα μπορείς να πετύχεις χωρίς ειδικές γνώσεις. Και φυσικά αυτά πρέπει να λειτουργήσουν και σε πραγματικό περιστατικό. Το θέμα όπως καταλαβαίνετε είναι σοβαρό για να το αφήσουμε στην τύχη του ή στο περίπου.

       (ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)